piątek, 11 wrzesień 2015 12:38

Ze słowniczka LP - Sweethearting

Napisał

Sweethearting, tym określeniem otwieramy nowy cykl artykułów wyjaśniających znaczenie naszym zdaniem najciekawszych pojęć ze słownika LP (Loss Prevention), znajdujących odzwierciedlenie w Polskich realiach.

Na obiektach handlowych, (ale również przemysłowych) prowadzone są prace przy użyciu otwartego ognia lub w czasie, których wydzielane jest do otoczenia ciepło czy iskry. Tego rodzaju prace są pracami niebezpiecznymi pod względem pożarowym, na potrzeby artykułu nazwijmy je pracami pożarowo niebezpiecznymi (PPN). Spotykam się z ignorowaniem tych prac przez realizujących jak i właścicieli obiektów szczególnie handlowych. Skąd się bierze taka beztroska? Czy można to zmienić?

Procedury ewakuacyjne (bez względu na powód ewakuacji) znajdziemy w Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego (IBP). Sama ewakuacja jest zorganizowanym (najczęściej koordynowanym przez kierownika akcji ewakuacyjnej) przemieszczeniem ludzi z sektorów zagrożonych w bezpieczne miejsce. Tym bezpiecznym miejscem jest miejsce zbiórki, które powinno się znajdować w bezpiecznej odległości od zagrożonego budynku.

piątek, 10 kwiecień 2015 13:03

Amatorzy i profesjonaliści

Napisał

Złodzieje sklepowi - kategoria niepożądani klienci sklepów - jeżeli można ich tak nazwać, są jedną z głównych przyczyn powstania straty w handlu. Ich udział wg. Światowego Barometru Kradzieży Checkpoint Systems w Polsce wynosi 46,5% i jest to w badaniu najwyższa wartość o czym pisaliśmy już w lutym >>> CZYTAJ.

sobota, 28 luty 2015 08:41

Przepraszam, czy może Pan… cz.III

Napisał

To już trzecia odsłona artykułu dotyczącego pewnej niefortunnej sytuacji, jaka miała miejsce w jednym ze sklepów popularnej sieci handlowej.
W ramach krótkiego wstępu czytelnikom, którzy nie zdążyli zapoznać się w pełni z tematyką przypomnę, że sprawa dotyczyła podjętych czynności miej lub bardziej związanych z kontrolą bagażu klienta przez kasjera sklepu, więcej o sprawie przeczytać można tutaj >>> Przepraszam, czy może Pan… oraz Przepraszam, czy może Pan… cz.II

sobota, 31 styczeń 2015 09:02

Przepraszam, czy może Pan… cz.II

Napisał

Przepraszam, czy może Pan…, no właśnie co? W ubiegłym tygodniu opisałem sytuację zdarzenia, którego miałem okazje być świadkiem.
…okazać zawartość torby – mówi kasjerka sklepu popularnej sieci hipermarketów. Czynność początkowo wydaje się prosta. Jednakże zgłębiając temat okazuje się, że działania „kontroli” na własną rękę, obostrzone są przepisami prawnymi narażając osoby bezprawnie ją wykonującą na konsekwencje prawne.

sobota, 24 styczeń 2015 09:27

Przepraszam, czy może Pan…

Napisał

Przepraszam, czy może Pan…, no właśnie co? Kilka dni temu miałem okazje być świadkiem w codziennym wydarzeniu, ale chyba niecodziennym wydaniu.
…okazać zawartość torby – mówi kasjerka sklepu popularnej sieci hipermarketów. Czynność początkowo wydaje się prosta. Stoję w kolejce do kasy, nagle obok kolejki przemyka młodzieniec z torbą sportową pod ręką.

sobota, 08 listopad 2014 08:37

Audytuj, nie poluj

Napisał

Audyt bezpieczeństwa dość często skręca w dość niebezpiecznym kierunku. Jego działania zaczynają wyglądać bardziej jak polowanie, niż usługa doradcza na poziomie zarządczym. Wielu audytorów za cel stawia sobie wykrycie nieprawidłowości, nadużyć czy innych negatywnych zdarzeń.

Wiele badań również wskazuje na niską wykrywalność np. nadużyć (np. badania Ernst & Young) przez działania w ramach audytu, co jest potężnym nieporozumieniem.

Jeśli taki jest cel audytu – to co w takim razie z celem funkcjonowania działów ochrony czy bezpieczeństwa?

sobota, 18 październik 2014 08:57

Ujęcie obywatelskie

Napisał

Niedawno odnosiliśmy się do podstawy ujęcia na obiektach handlowych, w której występują pracownicy sklepu, jako „interweniujący”. Warto podać nieco podstaw prawnych związanych z tzw. ujęciem obywatelskim, bo to na tej podstawie dokonywane jest ujęcie sprawcy kradzieży czy dewastacji.

Często właściwe i odpowiednie zachowanie może uchronić ofiarę przed negatywnymi skutkami napadu. W sytuacji ostrego napięcia emocji, które towarzyszy w takiej sytuacji zarówno po stronie sprawcy jak i ofiary wystarczy chwila nieuwagi – nierozsądku – aby doszło do tragedii.

Strona 1 z 2

Obserwuj nas

Wydarzenia

Ankiety BH