Raport NRF: Consumer Returns in the Retail Industry 2020

Zwroty konsumenckie w branży detalicznej 2020r na rynku amerykańskim.
W sprzedaży detalicznej zwroty osiągnęły wartość 10,6%.
W sprzedaży internetowej 18,1% – liczba fałszywych zwrotów wyniosła 7,5% co stanowi 7,7 bilion $.
Ilość zwrotów ogółem jest porównywalna z ostatnimi latami. Jednak te online wzrosły dwukrotnie względem 2019r.

Raport NRF na pierwszym miejscu przykładowych oszustw wskazuje zwroty towaru skradzionego z udziałem 54,84%.
Drugim co do udziału % przykładem oszustw w zwrotach w handlu detalicznym wg. NRF są zwroty pracownicze i/ lub zmowa z źródłami zewnętrznymi co stanowi 37,10%.
Jako popularne przykłady oszustw w zwrotach autorzy raportu podają również m.in. zwrot towaru używanego, zwrot na fałszywy paragon czy zwroty dokonywane przez zorganizowane grupy przestępcze.

>>>raport<<<

Źródło: nrf.com

Powrót do strony głównej