Raport Self-Checkout Loss ECR wymienia przyczyny strat na kasach samoobsługowych w pierwszej kolejności wskazując na zamianę produktu na tańszy w obsłudze interfejsu kasy. Dzieje się to wtedy gdy klient po umieszczeniu towaru na wadze ma kilka dostępnych opcji wyboru.
Autorzy raportu Self-Checkout Loss ECR wskazują również na tzw. błąd wielu odmian, polega on na kilkukrotnym skanowaniu jednego kodu dla podobnych do siebie towarów w celu skrócenia czasu pobytu przy kasie.
Raport Self-Checkout Loss ECR wymienia również takie przyczyny strat jak: zamianę kodu kreskowego na inny o niższej wartości, odejście od kasy przed zakończeniem transakcji czy błędy promocji.
Autorzy raportu zwracają także uwagę na konflikty przy kasach samoobsługowych na które przyczynia się m.in. nieuporządkowana kolejka, zatory w strefie SCO, niewygodne i nieefektywne procedury. Mogą one również przyczyniać się powstaniu strat.
>>>raport<<<
źródło: ecrloss.com