Niezwrócenie uwagi kasjerowi, który pomylił się na własną niekorzyść, stanowi trzecią pozycję w hierarchii nadużyć konsumenckich.
Autorzy zwracają uwagę na zajmowaną wysoką pozycję tego zachowania, zarówno w bieżącym jak i poprzednim badaniu.
Ankietowani na pytanie: Jeżeli uważa Pan/Pani, że można usprawiedliwiać (czasem, często lub zawsze) gdy ktoś nie zwraca uwagi kasjerowi, który pomylił się na własną niekorzyść – odpowiadali, to dlatego, że: 29,8% – to się może opłacać, 53% – kasjerzy nie zawsze są uczciwi, 17,2% – moje otoczenie raczej to akceptuje.
Natomiast na pytanie: Jeżeli uważa Pan/Pani, że nigdy nie można usprawiedliwiać, gdy ktoś nie zwraca uwagi kasjerowi, który pomylił się na własną niekorzyść – odpowiadali, to dlatego, że: 68,2% – jest to nieuczciwe, 1,1% – jak się wyda, to zepsuje przyszłe relacje, 30,6% – kasjer poniesie stratę.
>>BADANIE<<<
źródło: zpf.pl