Czy system alarmowy ma sens w sklepie?

Jestem przekonany, że wiele osób zadaje sobie to pytanie. I od razu odpowiem, że system alarmowy nie jest dla każdego. Nie kupuj go jeśli nie będziesz go używać! Dane statystyczne pokazują, że 55% posiadaczy systemów alarmowych z nich nie korzysta.

Dlaczego użytkownicy nie korzystają? Często nie mają jak. Rozładowała się bateria w pilocie, zgubili kod dostępu, itp. Czasem się boją korzystać, bo pomyłkowo uruchomili alarm i przyjechała ochrona, za której przyjazd szef potrącił koszty interwencji od wypłaty.

Posiadanie systemu alarmowego wiąże się z kilkoma obowiązkami. Na początek musisz określić co jest dla Ciebie cenne – co chcesz chronić. Zwykle jest to towar, do którego obsługa nie ma stałego dostępu i jego obserwacja jest utrudniona. Najczęściej jest to zaplecze lub magazyn. Tam polecam uruchomienie systemu alarmowego w pierwszej kolejności.

Ważne – system alarmowy służy do powiadamiania o nieautoryzowanym dostępie do Twojego towaru. Nie chroni! Do ochrony wejścia do pomieszczenia są drzwi i zamki. System alarmowy powiadomi Cię, że osoba, która tam weszła nie umiała go wyłączyć, czyli jest to intruz.

Jeśli nie prowadzisz całodobowego sklepu, to system alarmowy sprawdzi się również w pozostałych pomieszczeniach po godzinach pracy. Harmonogram otwarć i zamknięć sklepu to przydatna informacja dla systemu. Powiadomi Cię jeśli obsługa wejdzie do sklepu w nocy bez Twojej zgody.

Musisz nauczyć się włączać i wyłączać system alarmowy, aby działał. Twoi pracownicy, też muszą o tym pamiętać. Ja rekomenduję stosowanie powiadomień o włączeniu systemu w czuwanie, czy o wystąpieniu alarmu. Jeśli system nie zostanie włączony przez pracowników, to zrobisz to zdalnie z aplikacji w telefonie. Jeśli wystąpi alarm to sprawdzisz, w którym pomieszczeniu wystąpił i jeśli uznasz, że jest fałszywy to wyciszysz sygnalizator, aby nie denerwować sąsiadów

W przypadku, gdy prowadzisz sprzedaż alkoholi, to w godzinach wieczornych przyda się przycisk anty-napadowy. Obsługa użyje go wobec awanturujących się klientów i wezwie na pomoc Ciebie albo wynajętą firmę ochrony.

Ważnym obowiązkiem jest utrzymywanie systemu alarmowego w sprawności. Raz na kwartał wywołuj próbny alarm, aby upewnić się, że system działa. Raz na rok zaproś serwisanta, aby wykonał przegląd i sprawdził połączenia. Przecież nie chcesz mieć fałszywych alarmów. Ostatnia wytyczna to wymiana akumulatora raz na 3 lata. Akumulator jest przewidziany na 2-3 doby pracy systemu gdy nie ma prądu, ale z każdym rokiem się zużywa. Po 3 latach może nie wytrzymać nawet godziny, gdy zabraknie prądu, a wtedy Twój towar będzie bez nadzoru.

 

  • Artykuł eksperta zaproszonego do podzielenia się swoją wiedzą na BH:

Daniel Kamiński
Ekspert w dziedzinie systemów alarmowych
alertcontrol.pl

Powrót do strony głównej